אפיון מערכת מידע

חברת השיווק הדיגיטלי המובילה בישראל!

מערכת מידע היא כל מערכת שעושה שימוש בנתונים ובמידע בכדי לייצר תהליכים עם תוצאה. התחום של מערכות מידע הוא תחום שנמצא בהתפתחות משמעותית כבר מספר לא קטן של שנים, אך כיום מגיע לשיאו עם כניסתו לכל ארגון ולכל בית עסק. כך למשל, חנויות מכולת קטנות גילו שבאמצעות קופות רושמות המכילות בתוכן יכולות של מערכת מידע מתקדמת, הן יכולות לנהל טוב יותר את המלאי שלהן, לזהות טוב יותר את הלקוחות הטובים שלהן, לזהות טוב יותר את המוצרים הנמכרים ביותר שלהן לצד המוצרים החלשים שלהן ובהתאם לכך לבנות נכון יותר את המרחב בתוך החנות ואת השירות שלהן ללקוחות. יחד עם זאת, לשם כך יש צורך להתאים את מערכת המידע לצרכי הארגון הספציפי ואת זה עושים במסגרת תהליך שנקרא אפיון מערכת מידע.

מה כולל התהליך של אפיון מערכת מידע?

אפיון מערכת מידע הוא תהליך שבו נבחנים כל המרכיבים, הצרכים והמאפיינים של התהליכים העסקיים בארגון בכדי לזהות מה הם פריטי המידע שיש לאגור ולנתח, מהן מניפולציות המידע שיש לבצע על הנתונים על מנת לייצר הבנה טובה יותר של מה שקורה בארגון ולייעל את התהליכים העסקיים בו, מהם הנתונים שצריכה המערכת לקלוט ואיך היא קולטת אותם, מהם העיבודים שהיא צריכה לבצע על הנתונים הללו ומהו הפלט שהיא צריכה לייצר מהם. נתונים אלה יכולים להיות מאוד שונים מארגון לארגון אבל מאוד דומים בתוך ארגונים שונים בתוך אותו ענף כלכלי. בהתאם לכך, התהליך של אפיון מערכת מידע הוא תהליך שמתבצע תחילה בצורה גנרית עבור כל ענף ולאחר מכן עובר תהליך של התאמה אישית עבור העסק הספציפי.

מי מבצע את האפיון בפועל?

אפיון מערכת מידע הוא מקצוע לכל דבר ועניין והוא דורש ידע, ניסיון והתמחות ספציפיים. יחד עם זאת, תהליך האפיון עצמו מבוצע במסגרת צוות חשיבה ועבודה הכולל בתוכו גם את נציגי הלקוח. נציגים אלה אמורים לספק למאפיין את כל הפרטים הדרושים על העסק בהתאם לשאלות ונושאים ספציפיים שבהם מתעניין המאפיין. בהתאם לכך, בונה המאפיין תכנית אפיון מערכת מידע ולאחר מכן מבוצעים סבבים נוספים לשיפור ושכלול המערכת. יש לזכור כי התהליך של אפיון מערכת מידע הוא תהליך שלא נגמר לעולם ובכל שינוי שמבוצע בארגון יש צורך לעדכן גם את מערכת המידע והאפיון שלה. לאורך זמן גם לומד הארגון מהן החולשות של המערכת ואותן צריך לתקן, וכן לומד היכן ניתן להפיק יותר ערך מקיומה של מערכת כזאת, ואז יש צורך להוסיף ולשכלל את היכולות שלה.

אפיון מערכת מידע הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מתהליך התכנון והתכנות של מערכת מידע לארגון ובדרך כלל מבוצע אין-האוס על ידי בית התוכנה שממנו מזמינים את המערכת. מומלץ בהחלט לעבוד עם בית תוכנה גדול מאוד או עם בית תוכנה שמתמחה בענף בו אתם פועלים.

אז מה היה לנו בכתבה:

טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!