אסטרטגיה שיווקית: איך מתמודדים עם משבר הקורונה בעסק?

חברת השיווק הדיגיטלי המובילה בישראל!

תקופת הקורונה, שסוגרת איתנו כמעט שנה שלמה, מוכיחה לנו מדי יום שמה שהיה – כנראה שלא יהיה יותר, או שיעבור שינוי דרמטי כמעט מקצה לקצה. עסקים רבים נסגרו, אחרים נמצאים בתקופה רעה מאוד, ומי שמצליח לשרוד – מבין שהוא חייב לבצע שינוי באסטרטגיה העסקית שלו, שאחת הנגזרות החשובות ביותר שלה היא האסטרטגיה השיווקית.

אסטרטגיה שיווקית – זה הזמן לרענן אותה

בעקבות המציאות החדשה, אפיקי שיווק מסוימים הפכו ללא רלוונטיים יותר, ואילו השיווק הדיגיטלי – תופס תאוצה. אך גם בשיווק הדיגיטלי, חשוב להתאים את הפלטפורמות לעסק הספציפי. עסקים רבים שלפני כן מכרו את השירות או המוצרים שלהם בחנות פיזית, בוחרים בימים אלה ליצור קשר עם חברת מיתוג במטרה לבצע את המעבר לשיווק בדיגיטל. כל עסק, קטן או גדול, חייב לתכנן את פעילותו השיווקית בקורונה, וחשוב מכך – לימים שאחרי הקורונה, בהם ניתן להניח שדברים יראו אחרת.

מהי אסטרטגיה שיווקית ומי צריך אותה?

מטרת העל של כל עסק וחברה היא להרוויח. הדרך להביא את הלקוחות היא באמצעות פעילות שיווקית. כיום, גם בעלי עסק או חברת ענק שנדמה שאינם זקוקים לשיווק – מקדישים תקציבים גבוהים ביותר עבור מימוש האסטרטגיה והתוכנית השיווקית שלהם. באופן כללי, אסטרטגיה שיווקית מסתכלת על העסק שלכם מלמעלה – מה יש לכם להציע, מי רוצה את מה שיש לכם להציע ואיך תגיעו אליו. זה כולל בפנים פלטפורמות פרסום, תוכן יצירתי שימשוך את קהל היעד, התקציבים שתעמידו לרשות השיווק, התזמון של השיווק ועוד. תוכנית השיווק היא נגזרת קטנה יותר מאסטרטגיה שיווקית. למשל – אסטרטגיה שיווקית יכולה להיות מותאמת לעסק שלכם למשך שנה שלמה – ותוכנית שיווקית תהיה ממוקדת יותר חודש בחודשו. עסק ללא אסטרטגיה שיווקית, משול לאדם המהמר בקזינו כשעיניו עצומות – שם את כספו, לוחץ על הכפתורים ומקווה לטוב – ובכל מקרה תמיד מפסיד.

תהליך בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם

תהליך של בניית אסטרטגיה שיווקית רצוי שיעשה על ידי מומחים בתחום, אך תוכלו לבנות אותו לבד. אלו הם חלק מן השלבים המרכזיים:

  • ניתוח מצב העסק – ניתוח מצב העסק שלכם צריך לכלול את כל הנכסים שיש לכם, את ההוצאות, את ההכנסות, את מצבת העובדים וכדומה. דמיינו שאתם מחפשים רוכש לעסק או שותף – ופורסים בפניו את כל מה שיש לכם. אך לא די בזה, יש צורך לנתח ולהפיק תובנות.
  • מודל SWOT –  – מודל SWOT מאפשר לקבל תמונת מצב אידיאלית אודות העסק שלנו, והוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה עסקית ושיווקית.
    • האות S מסמלת את המילה חוזק באנגלית, ומטרתה לתאר את מה שהעסק שלנו מצטיין בו, ואיפה יש לנו יתרון על אחרים. למשל – קהל לקוחות גדול, מאזן פיננסי חיובי, טכנולוגיה ייחודית וכדומה.
    • האות W מסמלת את המילה חולשה באנגלית, ומטרתה לתאר את הגורמים שמונעים מהעסק שלנו להצליח כפי שהיינו רוצים – חובות כספיים, כוח אדם שאינו מיומן, תחלופה קבועה של לקוחות וכדומה.
    • האות O מסמלת את המילה הזדמנויות באנגלית, ומטרתה להתייחס לגורמים חיצוניים שעשויים לתת לנו יתרון. למשל, רפורמות ממשלתיות צפויות, בניית שכונה חדשה בסמוך לעסק שלנו וכדומה.
    • האות T מסמלת את המילה סכנות באנגלית, ומטרתה לתאר את הגורמים שעלולים לפגוע בעסק שלנו, ולמעשה מדובר בהיפוך של האות O. למשל – פתיחת חברה מתחברה בקרוב, עלייה במחיר לצרכן בעקבות העלאת המחיר אצל היצרן, שינויים במנועי החיפוש שישפיעו על השיווק שלנו וכדומה.
  • הגדת קהל היעד והתקציב – בנוסף לניתוח מצב העסק ולאפיון SWOT, חשוב להתעמק בקהל היעד שלכם ובתקציב. מיהו קהל היעד שלכם (גברים/נשים/שני המינים, שכבת גיל, מיקום מגורים, מצב פיננסי, השכלה, תחביבים וכדומה) וכמובן את התקציב השנתי שלכם.
  • התאמות לזמן קורונה – זהו סעיף המותאם לתקופה ספציפית זו, אך יש המעריכים שהקורונה תלווה אותנו לפחות עד סוף 2021. על כן, מומלץ לקחת אותה בחשבון.

אז מה היה לנו בכתבה:

טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!