מחירון שליחויות – עלות שליחות וכיצד היא נקבעת?

חברת השיווק הדיגיטלי המובילה בישראל!

ישנם תחומים רבים בהם אנחנו יכולים, בתור לקוחות, למצוא מחירונים מוסכמים, פחות או יותר, עבור שירותים שונים. בדרך כלל המחירונים מתבססים על טווח מחירים מסוים, אך הפערים בין החברות השונות אינם גדולים ואינם שונים באופן מהותי.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא תחום השליחויות. אנחנו יכולים למצוא בו מחירונים שונים, כאלה אשר מתייחסים למגוון רחב של אפשרויות, בין אם מדובר במחירונים לצרכים פרטיים ובין אם מדובר במחירונים לצרכים עסקיים, מקצועיים. על מנת להבין כיצד בנוי מחירון ואילו נתונים אנחנו יכולים למצוא בו, חשוב להבין תחילה כיצד הוא בנוי, על בסיס אילו פרמטרים קובעים את הסכומים השונים.

אם במחירונים של חנויות וחברות אשר משווקות מוצרים שונים, אפשר למצוא פרמטרים כמו דגמים, משקל ועוד, הרי שבמחירונים של חברות שליחים, אנחנו נוכל למצוא פרמטרים אחרים. אלה מתייחסים לסוג המשלוח, הזמן בו נערך, המיקום ועוד. באופן טבעי המחירון ייקבע בהתאם לסוג המשלוחים שהחברה מבצעת ולסוג השירות שהלקוחות השונים מזמינים מהחברה.

פרמטרים עליהם מתבסס מחירון שליחויות

מיקום – חברות רבות קובעות מחירים עבור שליחויות שונות, בהתאם למיקום אליו המשלוח אמור להגיע. ככל שהוא רחוק יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר. זה טבעי שכן ההוצאה של החברה תהיה גדולה יותר אם היא תצטרך לבצע משלוח לנקודה רחוקה.

כאן צריך לציין, הרבה פעמים החברות יגבו סכום כסף מסוים עבור משלוח עד הבית וסכום אחר עבור משלוח אל יעד מסוים, למשל חנות או נקודת איסוף. זה תלוי בסוג המשלוח ועד כמה זה משמעותי עבור החברה.

זמן – הכוונה היא, כמה מהר המשלוח אמור להגיע אל יעדו. ישנם משלוחים מהיום להיום, משלוחים מהיום למחר או משלוחים שהגדרות הזמן שלהן יותר גמישות. בדרך כלל, חברות מתחייבות על מספר ימים לפני שהמשלוח אמור להגיע אל יעדו.

משקל – כל חברה גובה גם סכום מסוים עבור משקל החבילה. זה לא הכרחי, אך סביר להניח שאם מדובר על משקל משמעותי, החברה תגבה סכום אחר מאשר אם מדובר במשקל נמוך.

הוצאה כללית – כפי שאנחנו יכולים לראות בכל פעם כשאנחנו עושים משלוח דרך אתרי אינטרנט שונים או חנויות פיזיות, הרבה פעמים אם אנחנו רוכשים מעל סכום מסוים, אז החברה לוקחת על עצמה את עלות המשלוח. בין אם זה בשביל לצ'פר אותנו ובין אם זה מתוך הבנה, שאם היא לא תעשה כך, לא ישתלם לנו לקנות אצלה.

כפי שאנחנו יודעים וכפי שציינו קודם לכן, ישנן שליחויות מסוגים שונים. שליחויות פרטיות, שליחויות עסקיות שמבוססות על הזמנות מוצרים ושירותים מעסקים שונים וכן שליחויות משפטיות שהוא תחום אשר עומד בפני עצמו. מדובר על שירות שניתן לעורכי דין, יועצים משפטיים, לקוחות ועוד. זה שירות שניתן בדרך כלל במסגרת שליחויות מהיום להיום. מדובר על שירות משלוחים של מסמכים וחומרים אחרים על פי הצורך. כמו כן, לכל חברה יש מחירון שליחויות משלה שתוכלו להתעדכן בו.

כמה יעלה לנו לבצע משלוח של מעטפות, חבילות וכדומה?

כאמור, המחירים משתנים בהתאם לגודל החבילה, מרחק וכן מועד המשלוח. בעיקרון, שירות בסיסי של משלוח מעטפות עד 30 ק"מ, ינוע בין 150-200 שקל, ככל שהמרחק יתארך או ככל שהמשלוח יצטרך להגיע מוקדם יותר, כך המחיר יעלה. חשוב לוודא שהחברה לא רק מתחייבת לבצע את המשלוח כמה שיותר מהר, אלא שהיא אכן מבצעת אותו בהתאם.

לעומת זאת, מחיר משלוחים של חבילות עד 3 ק"ג או מעל למשקל זה, ינוע בין 200 שקל ל-250 שקל, כאשר ככל שהמרחק יתארך, כך גם המחיר יעלה.

אז מה היה לנו בכתבה:

טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!