אבד לי המידע איפה משחזרים מידע?

חברת השיווק הדיגיטלי המובילה בישראל!

אם אתם קוראים את הכתבה הזו כנראה שגם לכם אבד מידע שברצונכם לשחזרו, אבל איפה משחזרים מידע? זהו מידע מאוד בסיסי, וחשוב שתדעו אותו כאשר אתם ניגשים לשחזר מידע אבוד בעצמכם.

האם לשחזר לבד או במעבדה?

תלוי מאוד באופן איבוד המידע אותו ברצונכם לשחזר, במידה וישנה גישה מלאה למקור הזיכרון ומדובר בעבודות תוכנה ייתכן ותצליחו בעצמכם ובעזרת אשפי עזרה או בלוגים שתתקלו ברחבי האינטרנט לשחזר את המידע אותו תרצו.

אך במידע ויש קושי טכני לגשת לאותו מידע שברצונכם לשחזר כנראה שתאלצו לגשת למעבדה ולוותר על לא מעט כסף עבור אותו מידע בו את חפצים לשחזר בהקדם.

כל המידע נמצא באותו המקום?

התשובה הפשוטה לשאלה זו היא לא, כלומר יהיו תוכנות ואפליקציות שינסו לכלול בתוכם שחזור מידע את מקסימום המטמונים בהם ייתכן ואותו קובץ נמצא, אך ישנה מגבלה וישנם מקורות שמירת קבצים רבים, חלקם הם און ליין וחלקם און ליין.

כאשר ברצוננו לערוך שחזור מידע באינטרנט לרוב הפתרון ימצא בהגדרות הדפדפן בו ביצעתם את אותה הפעולה או בתוסף כזה או אחר שתצטרכו להתקין בניסיון לשחזר את המידע האבוד, חשוב לציין שלא מעט מהכלים והתוספים שתתקינו ישחזרו מידע רק מאותו רגע בו הם הותקנו ולכן ייתכן ובמצבכם ייראה הדבר כלא מועיל אך הימנעו ממקרים עתידיים דומים ושימרו את התוסף בדפדפן.

כאשר ברצונכם לשחזר מידע או פעולות שביצעתם שלא באינטרנט אז בדקו האם זוהי תוכנה שמאפשרת גישה ישירה להיסטוריה או לחילופין מציעה אפשרויות שיחזור מובנות.

לאן המידע נעלם?

באופן כללי תתפלאו לגלות כמה קשה להפטר ממידע לא פחות מניסיון השחזור שלו, מחשבים בנויים בצורה של מחזור תאי זיכרון, מה שאומר שמידע נשמר על תא זיכרון ותופס את אותו זיכרון עד כאשר אנו נותנים פעולה שונה כמו מחיקה או החלפה, אך לא מעט קבצים משאירים קצוות פתוחים וניתנים לשחזור, ישנם קבצים שהוגדרו מראש להשאיר חותם כזה שיאפשר שיחזור כמעט מלא על ידי כיווץ הקובץ עד כדי שנוכחותו מורגשת כמחוקה, קבצים כאלו מיועדים וקלים לשחזור על ידי בעלי מקצוע שמיומנים במצבי שיחזור מידע.

אפשר להימנע משחזור מידע?

מי כמוכם מבין כיום את חומרת המצב והסיכויים של שחזור מידע, לכן אנו ממליצים לפעול באסטרטגית גיבוי מידע על מנת להקל את שחזורו העתידי.

בעיית שיחזור המידע לעיתים נובעת מעומס או קריסה של זיכרון, לכן מומלץ לגבות מידע חשוב על גבי אביזרים חיצוניים כגון: דיסק, דיסק און קי, הארד דיסק חיצוני, עננים כאלו ואחרים.

במידע והחלטתם לגבות מידע על אחד מאלו כמובן שבחרתם בפעולת מנע לאובדן קבצים ופעולות השחזור שלכם תהיינה פשוטות וקלות, המידע יהיה נגיש ומסודר ונזקים טכניים לא יאפשרו למידע לאבד כך שלא תצטרכו שיחזור מידע כלל.

אל תשחזרו מהלב תשחזרו מהראש

תחושת אובדן מידע רגיש או חשוב זהו מצב לא נעים ואף מלחיץ.

קחו נשימה עמוקה והתחילו לחקור כיצד ניתן לשחזר את אותו המידע שאבד, איפה הוא נמצא, לכמה זמן הוא נשמר ולאיפה הגדרתם שהוא ילך או ימחק.

קראו את כלל שלבי שיחזור המידה מהתחלה עד הסוף פעם אחת ולאחר מכן תבצעו פעולה אחת כל פעם לפי ההוראות באותו אשף עזרה.

אין לכם מה לחפש את המידע הוא לא ניתן לשחזור

לפעמים שחזור מידע תלוי מאוד בפעולות אותם עשה המשתמש ושיחזור אותם קבצים או המידע תלוי מאוד בזיכרונו של אותו המשתמש, כך שלעיתים תתקלו במצב של ניסיון שיחזור מידע ממקורות שבהם המידע לא היה אך שיחזור הפעולות שנעשו באותו מחשב יכולות לכוון את ניסיו שיחזור המידע לאותו מקור בו כן שוכן מידע.

ישנם מקרים של מחיקת קבצים בצורה בלתי הפיכה שמוחקת את האפשרות לשחזר את המידע אך גם מפנה מקום בהתאם לאומת אפשרות לשלוח את אותו קובץ למאגר שיחזור שממנו יהיה ניתן לשחזר את המידע או שהמידע ימחק לאלתר לאחר תקופת זמן.

כיום ישנם לא מעט פונקציות ברשתות החברתיות שמאפשרות לשדר ממסר שימחק לאחר זמן מוגדר מראש מהלך זה מאפשר לאותם מפעילים לחסוך בזיכרון אך אותו מידע לא נשמר למשתמש.

תודה שקראתם, מקווים שנהניתם

אז מה היה לנו בכתבה:

טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!