איך תחליטו היכן לרכוש את הנכס שלכם?

חברת השיווק הדיגיטלי המובילה בישראל!

מאת מומחי אתר www.expert.co.il

רכישת נכס הינה אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בחיינו ולרבים זהו אף צעד של פעם בחיים. לכן, בחירת הנכס מושפעת משיקולים רבים ומגוונים ונעשית לרוב ללא פשרות, כאשר אחד השיקולים החשובים ביותר, מטבע הדברים, הינו מיקומו של הנכס.

למיקומו של נכס השלכות רבות על חיינו. בין אם מדובר בנכס למגורים ובין אם נכס לעסק, רכישתו במיקום הנכון עשויה לתרום רבות לאיכות החיים ולהצלחת העסק, וכן בחירת מתווך מקצועי ומומלץ היא בעלת חשיבות רבה.

בבואנו לרכוש נכס למגורים, הסינון הראשוני מתבצע לרוב על פי מיקומו של הנכס, כאשר בחירת המיקום מושפעת ממספר שיקולים עיקריים:

סביבת המגורים – פארקים, מרכזי קניות, מוסדות חינוך, מתנ"סים ומרכזים קהילתיים, קופת חולים, דואר, בית מרקחת ומרכזי בילוי הינם רק חלק מהדרישות הנפוצות מאזור המגורים. ככל שאזור המגורים יעמוד ביותר דרישות, כך יעלה ערכו בעיני הרוכש.

נגישות – מיקום בעל דרכי גישה רבות ונוחות ייתפס תמיד כאטרקטיבי. לכך מתווספת התחבורה הציבורית וזמינותה בקרבת הנכס. עבור מי שנוהגים להגיע למקום עבודתם בתחבורה ציבורית זהו צורך הכרחי המשפיע על אורכו של יום העבודה ובסופו של דבר על סדר היום כולו. כמו כן, למי שאינם בעלי רכב ישנה תלות יומיומית בזמינות התחבורה הציבורית ואלו לא יוכלו להתפשר כלל על דרישה זו.

בנוסף, גם זמינותם של מקומות חניה באזור המגורים חשובה ביותר ומהווה צורך עבור בעלי הרכבים.

מאפייני האזור – ישנם מאפיינים רבים ושונים לכל אזור, אך חלקם משפיעים באופן משמעותי וקיומם מעלה את ערך הנכס: גיל שכונת המגורים (חדשה או ישנה), תדמית האזור, סוג ומאפייני האוכלוסייה, שווי הנכסים באזור ועוד.

גם ברכישת נכס לעסק מהווה המיקום שיקול עיקרי. בעלי העסק ירצו מיקום בו עלות העסק ועלויות המיסים עומדות במסגרת התקציב, מיקום נגיש לקהל היעד ולעובדים, מיקום בעל תדמית חיובית כאשר מדובר בעסק המקבל קהל, מקומות חניה זמינים ועוד.

מתווך עסקי – כך מאתרים את הנכס האידיאלי במיקום המבוקש

לעיתים, מציאת המיקום האידיאלי עבור הנכס המבוקש, דורשת סיוע מבחוץ. מעבר לאמצעים הנפוצים לאיתור נכסים ובהם אתרי האינטרנט הייעודיים, לוחות המודעות המוכרים, הפרסום ברשתות חברתיות וכו', בוחרים רבים להשתמש בשירותיו של מתווך עסקי.

תפקידו של המתווך לסייע למחפש הנכס במציאת הנכס המתאים ביותר עבורו, הן מבחינת מאפייני הנכס והן מבחינת התקציב. המתווך, מתוקף תפקידו, הכשרתו וניסיונו הינו בעל הכלים הנדרשים למציאת הנכס האידיאלי לכל לקוח:

היכרות עם הסביבה – לרוב, מתווכים נוהגים להתמקד באזור מסויים ועל כן מידת היכרותם את הנכסים באזור, מאפייניהם ומחיריהם גבוהה. לכן, פניה למתווך יכולה לסייע רבות בקבלת מידע על האזור, איתור הנכסים הרלוונטיים, סינון נכסים ומיקוד בנכסים העונים לקריטריונים שקבע הלקוח.

הכרת המחירים – למתווך יש ידע רב בכל הנוגע לשווי הנכסים באזור בו הוא מתמקד. המתווך יוכל לספק מידע לגבי עסקאות שהיו באזור, מחירים אקטואליים ושווי שוק של נכסים, הזדמנויות רכישה וכו'.

בעל רשימת נכסים – מכיוון שמתווכים מנהלים רשימות של נכסים המוצעים למכירה בכל רגע נתון ובסיס נתונים המלא במידע אודות נכסים אלו, קבלת סיוע ממתווך עסקי יכולה לקצר באופן משמעותי את תהליך חיפוש הנכס.

אינטרס משותף וניסיון במו"מ – מתווך מונע מתוך רצון לסגור עסקה מהר ככל האפשר, שכן פרנסתו מבוססת על עמלות מכירה. לכן, קיים אינטרס משותף של מחפש הנכס ושל המתווך למצוא את העסקה הטובה ביותר בהקדם ולקדם אותה מהר ככל האפשר לחתימת הצדדים ולשביעות רצונם. בנוסף, גם ניסיונו של המתווך בניהול משא ומתן בעסקאות נדל"ן יתרום לזירוז העסקה ועשוי להשיג ללקוח תנאי עסקה טובים יותר ממה שיכל להשיג ללא מיומנויות המו"מ של המתווך.

למיקומו של הנכס אם כך חשיבות רבה והשלכות רבות על חייהם של הרוכשים, הן מבחינת החיים האישיים והן מבחינה תעסוקתית. לכן, בבואכם לרכוש נכס, בין אם לצרכי מגורים ובין אם לצרכים עסקיים, בחנו היטב את מיקומו של העסק וודאו שעומד בכל דרישותיכם ותואם את ציפיותיכם.

במקרים בהם אינכם מכירים את האזור, או שברצונכם לוודא את התאמת הנכס לצורכיכם, אל תהססו לפנות למתווך המתעסק באזור המבוקש לקבלת סיוע. טרם בחירתכם במתווך, הקפידו לוודא שאכן ברשותו רישיון תיווך רשמי ושהינו בעל ניסיון מספק וידע נדרש בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן באזור המבוקש ובכלל.

אז מה היה לנו בכתבה:

טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!