דיזיין ספרינט – נעים להכיר

חברת השיווק הדיגיטלי המובילה בישראל!

כמה פעמים יצא לכם לעבוד יחד עם צוותים שונים ולהרגיש שהכל מסתבך? אין דבר שיותר מתסכל מתהליך פיתוח שמתעכב. אך יש פתרון אידיאלי, דיזיין ספרינט הוא פתרון מבוקש שמוביל תהליכים ומצליח להשתלט על מגוון של צוותים כדי להניע פרויקטים. ומיד תגלו איך זה קורה.

מה זה דיזיין ספרינט?

דיזיין ספרינט מנוהל על ידי SPRINT MASTER כאשר תפקידו של זה הוא למעשה להנחות את כל התהליך כך שיעבוד באופן מהיר וחלק. כבר מרגע התחלתו, ועד למצב שבו אתם כבר מגיעים להתנסויות מול יוזרים אלו ואחרים.

התהליך הוא תהליך דמוקרטי לניהול צוות מוצר. עוד בזמן התכנסות הצוות הספרינט ירגיש מוצלח כאשר כל הצוותים שעובדים על המוצר מראים השתתפות מלאה. לכולם יש חשיבות, הדעה של כולם נחשבת וכל חברי הצוות משתתפים ומפחיתים סיכוי להתנגדויות בתהליך, כך שהפיתוח לא מתעכב ולא נעצר. למעשה, המטרה העיקרית של דיזיין ספרינט הוא להגיע למצב שבו אין חוסר הסכמה, אלא דיון פתוח והצבעה על רעיונות.

דיזיין ספרינט יוצר סיעור מוחות מגוון המייצר רעיונות שאינם שגרתיים ויכול מאד להיות שלא היו עולים כלל, אם לא היינו מכנסים את כל הצוות באופן כל כך מאוחד.

 

מהם 6 שלבי הדיזיין ספרינט

דיזיין ספרינט מורכב משישה שלבים שמאחדים את הצוות באופן ייחודי שגורם לכל פרויקט להתחיל לנוע באופן מושלם:

  • Understand

השלב הראשון הוא השלב בו הצוותים מתמקדים בהגדרת המשימות. נציגי המחלקות מראים את הזווית שלהם לפתרונות החל ממגבלות טכנולוגיות ועל להיבט הכלכלי תוך הצגה של נתוני מחקר ואף סקירה של השוק המתחרה.

 

  • Define

שלב זה, השלב השני הוא השלב בו מגדירים את המסרים השיווקיים של המוצר או השירות. בניית תכנית שיווקית מאפשרת לקבל לפרויקט צורה ברורה וכל אדם בחדר מגדיר את המסרים המשותפים באופן הייחודי לו. ביחד יוצרים תהליך שיווקי מאוחד ומגוון שמגדיר את האלמנטים העיקריים, ואף מייחד ומחדד את קהל היעד של המוצר.

 

  • Diverge

השלב השלישי הוא שלב סיעור המוחות שבו כל הצוות מעלה את הרעיונות שיש לו. קיצור התהליכים, שינוי ההיררכיה, שינויי תוכן ועיצוב, שינוי פונקציונליות ועוד. כל הרעיונות ניתנים לשיתוף ללא הגבלה, סינון וללא חוקים על מה אסור או מה מותר.

 

  • Decide

כל הרעיונות שעלו לדיון ומוצגים בפני כל הצוות עולים להצבעה, באמצעותה מקבלים

החלטה על הכיוונים ועל הפתרונות שהמוצר מעניק. השלב הבא הוא יצירת האבטיפוס.

 

  • Prototype

שלב זה הוא השלב של יצירת האבטיפוס הפונקציונלי. שלב העיצוב, הפיתוח והאפיון שיביאו בסופו של דבר למוצר הראשוני שאפשר יהיה כבר לשלוח לקבוצות המיקוד הרלוונטיות.

 

  • Validation

שלב זה הוא שלב בדיקות המשתמשים לצורך ווידוא שאכן המוצר עובד. על סמך אופן השימוש של קבוצות המיקוד אפשר יהיה להבין מה כן עובד ומה לא. מה צריך לשפר והאם כל שינוי שנעשה עונה על הדרישות הרלוונטיות.

הדיזיין ספיריט מאפשר להגיע לתוצאות מקסימליות. אך ישנם גם לא מעט אתגרים בדרך וחשוב ליישם עקרונות ספציפיים. התהליך הוא מהיר, אך כמו בכל אינטרקציה חברתית עלול גם להביא לוויכוחים ולכן חשוב להקפיד על על הקונספט.

יש לא מעט שיטות ליישום הדיזיין ספרינט באופן מוצלח וגם אופציות להתמודדות עם הקשיים הנוצרים תוך כדי כל הפרוצדורה.

התחברות אל אנשי המקצוע הנכונים או סוכנות UX UI שידעו להכווין אתכם לכך בהחלט תסייע. לא מדובר בסדנא, או בשעור אחד. אלא בליווי מקצועי החל מהרגע הראשון ועד לרגע שבו אתם כבר נמצאים בסיומו של תהליך שהולך להוביל אתכם להצלחה בטוחה.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!